vrijdag 17 januari 2014

Tips om snel en efficiënt te bloggen

Er zijn verschillende manieren om goed te bloggen! Laat dit vooraf duidelijk zijn. Maar voor wie weinig of geen bezoekers op zijn blog krijgt, kan de hiernavolgende strategie zeker helpen. Boeiende, goed geschreven en originele content is immers van primordiaal belang voor het succes van je blog.

Verdeel je onderwerp in verschillende items


Kort samengevat komt ‘goed bloggen‘ hierop neer: verdeel je onderwerp in verschillende items. Een goede manier is bv. ’10 manieren om gezond te eten’ – ’5 tips voor een mooie vakantie’ – …
Verdeel elk item in paragrafen of alinea’s, voeg aan elk item een foto of illustratie toe en eindig elk item met een link naar een website of een van je vroegere posts op je blog. Vergeet op het einde zeker ook de ‘call to action’ niet!

Schrijf daarbij boeiende en originele content en je blog zal hoog scoren in google. Rest er nog om je blog te promoten via de sociale media.

De content van je blog van nabij bekeken

1. De intro
In de intro moet je de aandacht van je lezer trekken. Dit doe je door helder en duidelijk uit te leggen wat ze kunnen ‘leren’ in je blogpost, zodat ze snel weten dat ze op de ‘juiste blog‘ zijn  om de info te krijgen waar ze naar op zoek zijn. Maar hou het kort, want de meeste mensen screenen hun informatie zeer snel op het internet. En vinden ze niet snel waar ze naar op zoek zijn, dan zijn ze zo weer weg.

2. De verschillende items
Denk hier niet té lang over na. Verdeel je onderwerp in verschillende items, al dan niet genummerd. Het maakt je blogpost vlot leesbaar en de info kan snel opgenomen worden. Gebruik ‘H2-tags‘ om de titels van de diverse items aan te duiden.



3. Foto’s of illustraties
De meeste foto’s of illustraties kan je meteen integreren van Google-afbeeldingen, behalve als ze ‘copyright protected’ zijn. Download ze, bewaar ze op je harde schijf en geef ze een naam. Upload ze dan in je blog en verander indien nodig breedte en hoogte van de foto. Hou het vooral simpel en mooi gestructureerd.

4. Promotionele links
Dit is het laatste onderdeel dat op het einde van je content komt. Plaats links van websites die refereren naar de content in je items of plaats links van je eigen andere verwante blogposts.

5. Samenvatting van je blogpost
Vat in een paar zinnen samen waarover je content gaat in je blogpost. Doe dit kort en to-the-point en vooral vlot leesbaar en begrijpbaar.

6. Call to action
Dit is eigenlijk het belangrijkste deel van je posts op je blog. Je moet precies kunnen bepalen wat je


wilt dat je lezers doen met je content. Plaats voldoende ruimte onder je post voor een reactie en voorzie ook een ruimte waar ze hun mailadres kunnen invullen en verzenden. Op die manier kan je blijvend met je lezer in interactie treden en keert hij regelmatig terug naar je blog.








Klik hier voor een lidmaatschap MiljonairsModel.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten